2014. március 3.

Spagetti bazsalikomos pestoval

A második legegyszerűbb tésztaétel a fokhagymás spagetti után J A friss ízek már nagyon hiányoznak és most jön jól a nyár végén olivaolajban eltett friss bazsalikom (leírás itt)



Hozzávalók (2 adag):

25 dkg durum spagetti
3-4 evőkanál házi, olivaolajban eltett bazsalikom
1 - 2 gerezd zúzott fokhagyma
1/2 csomag fenyőmag (2,5 dkg)
Parmezán vagy Grana padano

A spagettit feltettem sós vízben főni.

A pesto alaphoz hozzátettem a zúzott fokhagymát, 1 evőkanál tört fenyőmagot, a reszelt sajtot és pótoltam a sót.
A többi fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítottam.

A pestot lábasba kanalaztam, megmelegítettem és kipótoltam néhány evőkanállal a tészta főzővizéből. A tésztát leszűrtem, rátettem a pestora és összeforraltam rázogatva kevergetve.

Azonnal tálaltam, a tányérban megszórtam a pirított fenyőmaggal és egy kis reszelt parmezánnal.

Egy dőzsölős hétvége után kiváló hétfői könnyű ebéd.


2 megjegyzés: