2014. március 31.

Krémes karalábé leves piros galuskával

Azt mondják, a magyarok a piros ételeket szeretik, piros galuskát azonban még nem láttam. Igaz, piros levesben sehogy sem mutatna.... Hát én megcsináltam.... könnyű, krémes fehér  karalábélevesbe tettem..... egy kis chilivel, hogy még ütősebb legyen ☺



Hozzávalók (2 nagy adag)

2 db zöld karalábé
kevés vöröshagymakrém
1 nagy gerezd fokhagyma
½ citrom héja hámozva, nagy csíkban
1 jókora kávéskanálnyi olivaolajban eltett házi bazsalikom
1 db Medve zöldfűszeres tömlős krémsajt
durvára vágott friss petrezselyem

A galuskához:

1 tojás
1-2 dkg vaj
1 mokkáskanál pirospaprika + chili pehely
liszt amennyit felvesz, hogy puha, krémes állagú legyen

A karalábét meghámoztam és nagyobb kockákra vágtam. Olivaolajra nyomtam a vöröshagymakrémből 1 kávéskanálnyit, mellé tettem a vékony szeletekre vágott fokhagymát. Néhányat kevertem rajta és már ment is rá a karalábé. Ezek a karalábék sok vizet tartalmaznak, így lehet egy kicsit saját levében pirítgatni, majd egy kevés vízzel felöntöttem.
Hozzátettem a bazsalikomot, sót és a citromhéjat és fedő alatt pároltam.

Közben elkészítettem a galuskát: a tojást felvertem, sóztam, hozzáadtam a vajat és a pirospaprikát, chilipelyhet. Jól elkevertem, majd addig adagoltam hozzá a finomlisztet, amíg jó galuska állagú lett.


A levest kipótoltam a kívánt mennyiségű vízzel, ízesítettem még egy kicsit tovább főztem. A karalábét haraphatóra akartam hagyni, így már szaggattam is bele a galuskákat – stílszerűen – karalábé vájóval. Rusztikus, szabálytalan golyócskák sikeredtek ☺
A galuskáknak szó szerint 1-2 perc kellet csak, ekkor belenyomtam a krémsajtot és addig kevergettem, amíg el nem olvadt. Rászórtam a durvára vágott petrezselymet. Fedő alatt hagytam néhány percet állni.


Bőséges, de könnyű levesként ebédre tökéletes, teljesen nyárias ízekkel. Utána küldhetünk még egy szelet kalácsot, néhány narancsos palacsintát esetleg lekváros buktát.vagy más süteményt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése