2014. március 20.

Gujarati sárgarépa saláta

Tavasszal különösen szeretem nyersen a sárgarépát, amikor édes, roppanós. Télen is kiváló vitaminforrás és ez az elkészítési mód még a kevésbé fiatal és édes sárgarépát is ízletes és pikáns kísérővé varázsolja bármilyen főétel mellé. Sültekhez, zöldséges és rizses ételekhez egyaránt tökéletes.



Hozzávalók:

1-2 db sárgarépa személyenként
olivaolaj
citromlé
fekete mustármag
kurkuma
kömény vagy édeskömény
chili pehely
só és pici cukor

Az étkezés előtt időben álljunk neki, mert maga az elkészítés nem sok idő, percek alatt megvan, de az ízeknek össze kell érniük.

Kis serpenyőben olivaolajat melegítettem, beleszórtam a mustármagokat. Amikor pattogni kezdtek, hozzátettem a durvára őrölt édesköményt és a chili pelyhet, kicsit sütöttem, majd rászórtam a kurkumát. Megkevertem, és félretettem hűlni.

Közben nagy lyukú reszelőn lereszeltem a sárgarépát.
A kihűlt fűszeres olajat sóztam, kicsit cukroztam, hozzákevertem a citromlevet és még olivaolajat és ráöntöttem a sárgarépára.
Hűvös helyen letakarva hagytam állni kb. 1 óra hosszat, aztán szobahőmérsékleten várta a sorára.

Tovább variálhatjuk például télen jégcsapretket is reszelhetünk hozzá. Elég semleges ahhoz, hogy nem vigye el az ízeket, de magas víztartalma miatt könnyít a salátán.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése