2014. március 12.

Citromos – cukkinis rigatoni sütőben

Hugh Fearnley Whittingstall 3 jó dolog a tányéron c. könyvében láttam egy nagyon szimpatikus összeállítást cukkinire és tésztára, ebből egy kis variálással született ez a finom tavaszi ebéd.
Bivalymozarella nem volt kéznél, találtam viszont egy gyönyörű citromot és némi mascarponét a hűtőben. Tökéletesnek bizonyultak.


Hozzávalók (3 adag):

25 dkg durum rigatoni vagy penne (mindenképpen rövid tészta)
1 gerezd fokhagyma
2 nagy cukkini – 50 dkg
1 citrom reszelt héja + fél citrom leve
10 – 12 dkg mascarpone
parmezán vagy grana padano
fehérbors
snidling a tetejére

A cukkiniket nagy lyukú szeletelőn felszeleteltem (reszelve is tökéletes).
Olivaolajat forrósítottam, beletettem a vékonyra szeletelt fokhagymát, a cukkinit, a reszelt citromhéjat és sóztam. Kicsit pirítottam, majd rácsavartam fél citrom levét. Fehérborssal megszórtam és hagytam puhulni. Általában ropogósan szeretem a cukkinit, de itt hagyni kell egészen megpuhulni, hogy egy krémszerű állagot kapjunk a végére.
Ekkor adtam hozzá a mascarponét és bőségesen a reszelt parmezánból és jól elkevertem.

Közben a tésztát már fetlettem bő sós vízben főni és egy kicsivel rövidebb időt adtam neki, mint ami a csomagoláson szerepelt. A főzővizéből jócskán adagoltam a cukkinis mártáshoz, majd a leszűrt tésztát is hozzákevertem.


Kiolajozott sütőtálba kanalaztam az egészet és szórtam még a tetejére egy kis reszelt parmezánt.

180ºC-on előmelegített légkeveréses sütőben 20 percig sütöttem, addigra a teteje gyönyörűen megpirult.

Tálalás előtt megszórtam frissen vágott snidlinggel.

2 megjegyzés: