2014. február 17.

Tavaszi orzottó

Nem, nem történt elírás…ilyen étel valóban létezik. Dél-Olaszországban, Puglia környékén készítenek gersliből, azaz árpagyöngyből „rizottó”-t és milyen jól teszik J


 Az árpagyöngy méltatlanul mellőzött gabonafélénk, pedig rengeteg nyomelemet és vitamint tartalmaz  ( http://holisztikusgyogyulas.blogspot.hu/2011/04/az-arpa.html )
A sóleten túl is sokféle ételt készíthetünk belőle, ezek egyike ez a friss, tavaszias egytálétel.

Hozzávalók (3 adag):

1 bögre árpagyöngy (gersli)
1 nagyobb sárgarépa
2 saláta cukkini
zöld chilipehely ízlés szerint
1 – 1,5 dl félédes fehérbor
kb. 1,5 liter húsleves- vagy zöldségleves
kevés vöröshagyma reszelve, vagy hagymakrém
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
snidling bőségesen
petrezselyem
kis darabka vaj
4-5 dkg reszelt parmezán

Olivaolajon egy kevés sóval és zöld chilipehellyel hirtelen megsütöttem a felszeletelt cukkinit, éppen csak annyira, hogy roppanós maradjon. Kiszedtem az edényből és félretettem. A lábasba az olajat pótolva beletettem a hagymakrémet, a fokhagymát és a felszeletelt sárgarépát, keverve pirítottam egy kicsit, majd hozzátettem a gerslit, jól elkevertem és ráöntöttem a bort. 


Kevergetve sütöttem, amíg a bor el nem párolgott. Innentől kezdve a forró levessel öntögettem fokozatosan fel, megfűszereztem a snidlinggel, petrezselyemmel, sóval és folyamatosan keverve egy jó fél óráig főztem. Ekkor visszatettem bele a sült cukkinit, a darabka vajat és levettem a tűzről. Amokor a vaj a folyamatos keverés mellett elolvadt, akkor tettem hozzá a reszelt parmezánt, elkevertem és pihenni hagytam.

Az eredmény egy különlegesen krémes, könnyű tavaszi étel lett. A leves milyensége sokat számít, nálunk félretett kocsonyalé volt az alap, így szinte „cupákos” lett J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése