2014. február 24.

Lazacos szoljanka

Néhány hete a Halfesztiválon kóstoltam meg az orosz pavilonnál a füstölt hallal készített szoljankát és nagyon ízlett.  Bár a klasszikus szoljanka némileg eltérő, ezt  a füstölt lazacos változatot jó szívvel ajánlom a halkedvelőknek.



Hozzávalók (2 adag):

15 dkg-os hidegen füstölt lazac szelet (Intersparban kapható)
2 db sárgarépa
1 db fehérrépa
vöröshagyma reszelve vagy krém
fokhagyma
kis darab zeller
1 szárított chili
pirospaprika
1 kávéskanál sűrített paradicsom
1 közepes burgonya felkockázva
2 db csemegeuborka
reszelt citromhéj
kapor jó sok
tejföl a tálaláshoz

Kevés olivaolajon megfuttattam a vöröshagymakrémet és a vékonyra szeletelt fokhagymát, megszórtam pirospaprikával és már dobtam is rá a feldarabolt répákat és a zellert és egy kicsit keverve pirítottam, majd felöntöttem egy kevés vízzel és citromhéjat reszeltem bele. Sóztam, beletettem a szárított chilit (késsel kicsit bevagdosva) és fedő alatt félkészre főztem. Kipótoltam a vizet, hogy a kívánt mennyiségű leves legyen és beletettem a burgonyát is. (Ha szárított kaprot használunk, azt is ilyenkor kell beletenni.)


Amikor a zöldségek megpuhultak, beletettem a kis kockákra vágott csemegeuborkát és a nagyobb kockára darabolt lazacot. Friss, illetve fagyasztott kaporral jó alaposan megszórtam, éppen csak hagytam felforrni és elzártam a gázt, fedővel letakartam a levest és állni hagytam. A lazacnak csak át kell melegednie, főzni nem szabad, nehogy szétessen.

Tálaláskor egy kanálnyi telföllel és egy kis petrezselyemzölddel ízesítettem illetve díszítettem.
Jóféle kenyérrel önálló fogás lehet, de néhány lekváros fánk vagy más sütemény is lecsúszik utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése