2014. február 26.

Brokkolis - kesudiós pirított tészta

Hugh Fearnley Whittingstall 3 jó dolog a tányéron… című remek könyvéből jött az ötlet a brokkoli, kesudió és chili társítására. Ha már azonban szójaszószos ízesítést kapott, akkor adta magát negyediknek hozzá a pirított tészta.



Hozzávalók:

1 zacskó (25 dkg) kínai Mie tészta
1 fej brokkoli kb. fél kiló
10 dkg sós pörkölt  kesudió
szecsuáni bors
chilipehely
szójaszósz
rizsecet
pár csepp szezámolaj

A hozzávalókat előkészítettem, mert a végső fázisban nagyon gyorsan kell dolgozni, mindennek kéz alatt kell lennie.

A brokkolit rózsáira szedve sós vízben néhány percig főztem, majd leszűrtem. A Mie tésztát meleg vízbe tettem ázni. Nagy serpenyőben olivaolajat + egy kevés szezámolajat hevítettem, beledobtam a kesudiót és enyhén megpirítottam, majd tányérra félretettem. 
Következett a brokkoli és vele együtt a szójaszósz, a rizsecet, a chilipehely és a szecsuáni bors. Kevergetve sütöttem egy pár percig, majd ezt is félretettem. 
Tettem még egy kevés olajat a serpenyőbe és hozzátettem a leszűrt, félig megpuhult tésztát. Jól összeforgattam, sütöttem tovább, tettem hozzá még szójaszószt és a vizet addig pótoltam apránként folyamatosan, amíg a tészta a kívánt puhaságot elérte. 
A végén visszatettem hozzá a brokkolit és a kesudiót és az egészet jól összeforgattam, majd tálaltam.


Gyorsan elkészíthető tésztaétel, csíkokra vágott és megpirított csirkemellel még tartalmasabbá tehető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése