2014. január 23.

Burgonyás lángos sütőben

A lángos remek dolog, ami viszont nagyon nem az... a bő olajban, zsírban sütés. Számomra legalábbis. Minden lehetőséget igyekszem megtalálni, hogy ezt a sütési módot ki lehessen váltani. Sütőben sütve kicsit más, de szerénytelenül úgy is mondhatnám, hogy jobb



Hozzávalók:

20 dkg liszt    
25 dkg héjában főtt burgonya (héjastól nyersen mérve 30 dkg)
2 dkg élesztő 
1 mokkáskanál cukor
1 teáskanál só
kb. 1/2 dl olivaolaj + a kenéshez
kb. 2 dl tej
frissen őrölt bors

A burgonyát héjában megfőztem, még forrón meghámoztam és krumplinyomón áttörtem. Egy lapos tányérra tettem hűlni, időnként villával megforgattam.


Az élesztőt a cukros tejben felfuttattam, utána mindent összegyúrtam és tálban letakarva megkelesztettem a tésztát. Viszonylag lágy legyen a tészta.

Négyfelé osztottam, majd egyenként kézzel húzogatva szabálytalan, lángoshoz hasonló formára nyújtottam. Egyik felét megolajoztam, ez került alulra a sütőlapon. 


A lángosok tetejét is megkentem az olivaolajjal, megszórtam egy kevés frissen őrölt színes borssal és a 200ºCra előmelegített sütőbe tettem légkeveréssel és 10 percig hagytam ezen a hőfokon sülni.
Ezután levettem a hőfokot 180ºC-ra és még 15 – 20 percig sütöttem, amíg szép pirosasra sült.


Lencsefőzelékkel, egy jó kis leves után, vagy csak úgy egy hűvös téli délutánon..... fenséges ☺ A teteje se csúnya, de az alja....  Frissen sülve a legjobb, eszerint érdemes tervezni a mennyiségeket.



2 megjegyzés:

  1. Lehet fagyasztani vagy hütőbe rakni a nyers tésztát?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Bettina, nem próbáltam fagyasztani, de gondolom, hogy lehet, ahogy a sima, krumpli nélküli lángos tésztát is lehet.

    VálaszTörlés